JonoubNews - اخبار جنوب ایران

ساخت وبلاگ

نظر بازدید کنندگان :

شما هم نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید :

نظر شما :

JonoubNews - اخبار جنوب ایران...
ما را در سایت JonoubNews - اخبار جنوب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار jonoob بازدید : 176 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:48

ابو علقمه می گوید: پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله بعد از نماز صبح رو به ما کرد و فرمود: اصحاب من! دیشب عمویم حمزه و برادرم جعفر (طیار) را در خواب دیدم. به آن دو نزدیک شدم و گفتم: «کدام عمل را برتر یافتید؟»

پاسخ دادند: پدر و مادر ما فدایت، ما صلوات بر تو، تشنه را سیراب کردن و محبت علی بن ابی طالب علیه السلام را برترین اعمال یافتیم.

متن حدیث:

عَنْ أَبِی عَلْقَمَةَ قال: صَلَّی بِنَا رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله الصُّبْحَ ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَینَا فَقَالَ: مَعَاشِرَ أَصْحَابِی رَأَیتُ الْبَارِحَةَ عَمِّی حَمْزَةَ بْنَ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ وَ أَخِی جَعْفَرَ بْنَ أَبِی طَالِبٍ... فَدَنَوْتُ مِنْهُمَا فَقُلْتُ: بِأَبِی أَنْتَُما أَی الاْءَعْمَالِ وَجَدْتُمَا أَفْضَلُ؟ قَالا: فَدَینَاک بالآبَاءِ وَالامُّهاتِ وَجَدْنَا أَفْضَلَ الاْءَعْمَالِ الصَّلاةَ عَلَیک وَ سَقْی الْمَالِ وَ حُبَّ عَلِی بْنِ أَبِی طَالِبٍ علیه السلام.

«بحارالانوار،جلد 39،صفحه 274»


اخبار مرتبط :


نظر بازدید کنندگان :

شما هم نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید :

نظر شما :

JonoubNews - اخبار جنوب ایران...
ما را در سایت JonoubNews - اخبار جنوب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار jonoob بازدید : 189 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:48

ارتش مصر اعلام کرد که توانسته بقایای لاشه هواپیمای خطوط هوایی این کشور را در فاصله 290 کیلومتری ساحل اسکندریه پیدا کند.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی ارتش مصر که از روز پنجشنبه به همراه چند کشور دیگر تیمهایی را برای یافتن هواپیمای ناپدید شده مصری بر فراز دریای مدیترانه آغاز کرده بود اعلام کرد که بخشهایی از هواپیما را که بر روی آب شناور بوده پیدا کرده است.

بنا بر اعلام ارتش مصر جستجو برای یافتن جعبه های سیاه هواپیما ادامه دارد و کارشناسان به محل یافته شدن لاشه هواپیما در دریای مدیترانه اعزام شده اند.

عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر نیز با قطعی شدن کشته شدن تمامی سرنشینان این هواپیما در پیامی به خانواده های قربانیان تسلیت گفت.

مقامات مصری می گویند مادامی که جعبه های سیاه هواپیما پیدا و بررسی نشود نمی توانند علت دقیق سقوط هواپیما را بگویند گرچه نمی توانند هیچ احتمالی حتی احتمال حملات تروریستی را منتفی بدانند.

پیش تر داعش مدعی شده بود که این هواپیما را با 66 سرنشین که از فرانسه عازم مصر بود به وسیله بمب سرنگون کرده است.


اخبار مرتبط :


نظر بازدید کنندگان :

شما هم نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید :

نظر شما :

JonoubNews - اخبار جنوب ایران...
ما را در سایت JonoubNews - اخبار جنوب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار jonoob بازدید : 168 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:48

آینده‌ای مرگبار و نزدیک برای بشر؛ طوفان‌های شدید، سیل و خشکسالی انسان‌ها را آواره و بی‌خانمان می‌کنند


۱۰۰سال دیگر شاید کره زمین به انتهای مسیر نابودی نزدیک شود، مسیری که با دود شدن سوخت های فسیلی شروع شد و هنوز هیچ اقدامی مفیدی برای توقف آن انجام نشده است. همین تغییرات اقلیم منجر به بی‌خانمانی هم...

جنوب نیوز- ۱۰۰سال دیگر شاید کره زمین به انتهای مسیر نابودی نزدیک شود، مسیری که با دود شدن سوخت های فسیلی شروع شد و هنوز هیچ اقدامی مفیدی برای توقف آن انجام نشده است. اما همین تغییرات اقلیم منجر به بی‌خانمانی هم می شود.
 
زنی روی صندلی های پارکی در پاراگوئه مشغول به شستن لباس های خود و خانواده اش بود، او در این پارک یک آواره بود نه به علت فقر، اعتیاد یا هر معضل اجتماعی دیگری که می شناسید؛ بلکه به خاطر مسئله ای که بسیاری آن را بزرگترین مسئله قرن بیست و یکم می دانند؛ گرم شدن کره زمین.

http://images.khabaronline.ir/images/2016/5/position50/16-5-16-10754mg_2170.jpg
 
گرم شدن کره زمین، خشکسالی ها، طوفان ها و سیل ها را افزایش داده است در پاراگوئه که به گفته اهالیش هر ۱۰ سال سیل می آید، مدتی است که سیل های شدیدی دیده شده است، سیل هایی که هزاران نفر دیگر مانند این زن را تبدیل به یک بی خانمان کرده است.
 
آینده زمین
 
در آینده ای بسیار نزدیک شاید تا 100 سال دیگر، بخشی از خاورمیانه غیرقابلسکونت می شود، شهرهای بزرگ و ساحلی مانند نیویورک، میامی، ونیز و ... به زیر آب می روند، طوفان های شدید نسل های آینده را مجبور می کنند دائما در حال سفر باشند. بیماری های میکروبی، عفونی و همچنین بیماری های مرگباری که توسط پشه ها منتقل می شوند مانند ملاریا افزایش می یابند، یک چهارم گونه های گیاهی و حیوانی کاهش می یابند، جنگ های زیادی مانند آنچه در سوریه در حال رخ دادن است بر سر آب در جهان رخ می دهد و...
 
در آن زمان شاید کره زمین به انتهای مسیر نابودی نزدیک شود، مسیری که به علت سوزانده شدن سوخت های فسیلی آغاز شده و هنوز هیچ اقدامی مفیدی برای توقف آن انجام نشده است. سوزاندن سوخت های فسیلی دی اکسید کربن تولید می کند و این منجر به گرم شدن کره زمین می شود گرمایی که باعث از بین رفتن حیات انسان و بسیاری از گونه های حیوانی روی کره زمین می شود.
 
اما این مسئله هم اکنون هم تاثیرهای زیادی روی کره زمین داشته است؛ طوفان‌ها، سیل‌ها و خشکسالی‌ها بسیاری از کشورهای دنیا را در برگرفته اند. بسیاری بر این باورند گرمایش جهانی یکی از عوامل شروع جنگ سوریه بوده است و تحقیقات جدیدی نشان می دهد که حتی افزایش دما کره زمین آینده دریاجه ارومیه را هم تهدید می کند.
 
آوارگان تغییر اقلیم
 
اما آوارگی و بی خانمانی هم یکی دیگر از آسیب های تغییر اقلیم است که هم اکنون چشم اندازی از آینده خطرناک خود را در بعضی از کشورها نشان داده و بعضی از انسان ها را آواره و بی خانمان کرده کرده است. پارک بزرگ پاراگوئه پر از آلونک های چوبی شده است که مردم در آن ها زندگی می کنند، مردمی که به آنها آوارگان تغییر اقلیم می گویند.
 
آب و هوای غیر عادی که علت آن تغییر اقلیم بود هزاران نفر را در پاراگوئه مجبور کرد تا خانه خود را کنند.
 
یکی دیگر از آوارگان تغییر اقلیم، جرج فرانکو است، فردی که دو کودک هم دارد. او در رابطه با باران های اخیر گفت: «6 ماه است که ما اینجا هستیم، در جولای (تیرماه) باران ها دوباره شروع می شوند پس همین‌جا می مانیم و اتفاق هایی که قرار است رخ دهند را مشاهده می کنم.»
 
هزاران پاراگوئه ای دیگر شرایط جرج فرانکو و زنی که در حال لباس شستن بود را تجربه می کنند، همه آنها به علت سیل های سال گذشته بی خانمان شده اند. دانشمندان می گویند این سیل ها با «گرمایش جهانی» ارتباط دارند.
 
در دسامبر سال گذشته، 140 هزار نفر به علت سیل، خانه های خود را در پاراگوئه ترک کردند و این شاید چشم انداز مرگباری را از گرم شدن کره زمین نشان دهد.
 
در پاراگوئه و در سیل‌های اخیر، به تنهایی 13455 خانواده خانه خود را به علت سیل ها ترک کرده‌اند. این خانواده‌ها در 20 پناهگاه زندگی می کنند.
 
اما موضوع قابل توجه شاید این باشد که هیچ کدام از آوارگان تغییر اقلیم، اطلاعای در رابطه با گرم شدن کره زمین ندارند. آنها علت این حوادث سدی می دانند که بیست سال پیش در کشورشان ساخته شد./ خبرآنلاین


اخبار مرتبط :


نظر بازدید کنندگان :

شما هم نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید :

نظر شما :

جدیدترین اخبار

JonoubNews - اخبار جنوب ایران...
ما را در سایت JonoubNews - اخبار جنوب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار jonoob بازدید : 330 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 6:07

در حالی که وعده لغو تحریم‌ها با اجرای برجام به علت بدعهدی آمریکایی‌ها به مشکل خورده است، از سوی دیگر یکی از مهمترین انتظاراتی که مردم کشورمان از برجام داشتند و مربوط به بازار خودرو بود، به سراب تبدیل شده است.

نارضایتی گسترده مصرف‌کنندگان وطنی از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی در یک دهه اخیر، همواره به این توجیه ختم می‌شد که در تحریم هستیم.

از چند سال پیش هم که شاهد گسترش حضور مدل‌های متنوع خودروهای سبک و سنگین در بازار کشورمان بودیم که هرچند ظاهر زیبایی داشتند اما کیفیت بالایی نداشتند و خدمات پس از فروش ضعیف آنها هم قوز بالای قوز بود، باز هم مسئولان دولتی علت این وضعیت را تحریم‌ها عنوان کرده و می‌گفتند در شرایط تحریم، غیر از خودروسازان چینی، خودروسازان معتبر جهانی حاضر به حضور در بازار ایران نیستند.

تمامی این بهانه‌جویی‌ها از 27 دی 1394 رخت بربسته است، اما چینی‌ها از بازار ایران نه تنها نرفته‌اند بلکه گستره نفوذ خود را به شدت افزایش داده‌اند.

اگر تا قبل از تحریم‌ها شاهد واردات و فروش محصولات چینی توسط واسطه‌های خرد بودیم، با اجرای برجام شاهد واقعه عجیب فروش محصولات چینی توسط خودروسازان داخلی به بهانه مونتاژ آنها هستیم!

پس از اجرایی شدن برجام، بیشتر مردم انتظار داشتند خودروسازی دوران سخت و نگران‌کننده رکود را پشت سر گذاشته و با عقد قراردادهای تازه بتواند مرحله جدیدی را در ارائه محصولات باکیفیت و به‌روز در پیش بگیرد و نارضایتی‌ها در سال‌های اخیر را تسکین دهد، اما از ابتدای سال جاری و شروع دوباره فروش محصولات خودروسازان داخلی، شاهد انتشار اطلاعیه‌های فروش محصولات مختلفی از سوی دو خودروساز بزرگ کشورمان بودیم که بیشتر این محصولات جزو خودروهای چینی هستند.

نکته جالب درباره برخی از این محصولات این است که دو خودروساز بزرگ کشورمان که ادعای در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات بسیار مناسبی را نیز دارند، در بسیاری از این محصولات جدید حتی لوگوی خود را نیز برای محصولات در نظر نگرفته‌اند و خودروهای یادشده را با لوگوی شرکت‌های اصلی چینی به متقاضیان ارائه کرده‌اند یعنی در حد دلال فروش خودروهای چینی تنزل کرده‌اند.

حال سوال این است که آیا واقعا این سیاست مونتاژ و تولید خودروهای چینی برای صنعت خودروسازی کشورمان مفید است؟ آیا تصویر مبهم خودروهای چینی به دلیل کیفیت پایین آنها که در ذهن خریداران ایرانی شکل گرفته ‌است، با این روش تغییر خواهد کرد؟ هرچند نباید فراموش کنیم در اولین روزهای اجرایی شدن برجام، اغلب مسئولان درباره آینده خودروهای چینی معتقد بودند سهم خودروهای چینی در کشورمان روبه کاهش است و بزودی خودروهای به‌روز اروپایی، بازار کشورمان را به خود اختصاص خواهد داد.

* از رقابت در خودروی ملی تا مونتاژ خودروهای چینی

اقبال رو به افزایش ایران خودرو و سایپا به فروش محصولات چینی در حالی روز به روز افزایش می‌یابد، که این دو گروه بزرگ صنعتی با وجود انتقادات، به هر حال در طراحی و تولید خودروهای ملی پیشرفت‌هایی در دو دهه اخیر داشتند.

بهانه تحریم تمام شد؛ عرضه خودروهای چینی بیشتر

ايران خودرو حداقل سمند را با تمام كم و كاستي و با مشاركت خارجي ها طراحي كرد، موتور پايه گاز سوز را بنا نهاد و بعد از آن خودروهای سورن و دنا را طراحی و عرضه کرد که انصافا نسبت به خیلی از خودروهای چینی، کیفیت و استحکام بیشتری دارند. سایپا نیز برای رقابت با ایران‌خودرو، بر روي همان پلتفرم پراید، خودروی تيبا را طراحی کرد و به نام خودش زد.

اما پس از اجرای برجام، رقابت ايران خودرو و سايپا به سطح مونتاژ خودروهای چینی تنزل پیدا کرده است.

در حالی که استفاده و بخصوص مونتاژ خودروهای چینی در صنعت خودرو درحال افزایش است، کارشناسان از ادامه این روند ابراز نگرانی کرده و معتقدند ادامه این روند به چینی شدن صنعت خودروی ایران منجر خواهد شد. آن هم در حالی که به مردم وعده حضور خودروسازن معتبر اروپایی چون فولکس واگن و فیات داده شده بود.

 کارشناسان، ورود بی‌ضابطه خودروهای چینی به صنعت خودروی ایران را خطری بزرگ برای این صنعت ارزیابی کرده و معتقدند درصورت ادامه این روند، صنعت خودروی ایران هم از نظر حیثیتی و هم از نظر کیفی‌سازی و فناوری تولید، آسیب خواهد دید و به زبانی دیگر مونتاژکار چینی‌ها خواهد شد.

یک نگاه ساده به محصولات تولیدی این روزهای برخی خودروسازان کشور نیز این پدیده را تائید می‌کند. مصداق بارز این موضوع، مونتاژ خودروهای چینی و عرضه آن به نام خودروهای ایرانی و در دستور کار بودن امضای قراردادهای مختلف برای تولید خودروهای چینی در آینده است.

این موضوع در هر سه نوع سواری، وانت و خودروهای سنگین چون کشنده‌ها وجود دارد. البته این موضوع قبلا بیشتر منحصر به گروه کشنده‌ها بود و خودروهای چینی هنوز در خطوط سواری خودروسازان مطرح مونتاژ نمی‌شد اما اکنون حضور این خودروها گسترش یافته است.

* تحریم که تمام شد

بهانه تحریم تمام شد؛ عرضه خودروهای چینی بیشتر احمد نعمت‌بخش، رئیس انجمن خودروسازان طی سال‌های گذشته در پاسخ به این پرسش که چرا خودروسازان سراغ برندهای باکیفیت و خوشنام خودروی جهان نمی‌روند و به مونتاژ خودروهای چینی روی می‌آورند گفته بود: وقتی کشور چند سالی است تحریم است و خودروسازان معتبر خارجی نمی‌توانند با ما قرارداد ببندند، راه دیگری جز ورود چینی‌ها به بازار ایران باقی نمی‌ماند. در پی تحریم‌ها، کمپانی‌هایی که قبلا با خودروسازان ایرانی کار می‌کردند مانند بنز و رنو و دیگر خودروسازان جهانی، همکاری خود را قطع کردند و خودروسازان داخلی هم مجبور شدند و سراغ چینی‌ها بروند تا صنعت خودرو به حیاتش ادامه دهد.

اکنون اما با لغو تحریم‌ها برخلاف انتظار فراوانی که از آثار اجرای برجام و لغو تحریم‌ها بر صنعت خودروسازی کشور وجود داشت، به جای عرضه محصولات شرکت‌های معتبر اروپایی در دوران پسابرجام، شاهد گسترش مونتاژ و فروش محصولات چینی آن هم نه توسط واردکنندگان بلکه ازسوی دو خودروساز بزرگ کشور هستیم. این بار نعمت‌بخش‌ها، سکوت کرده‌اند.

مرجع: مشرق


اخبار مرتبط :


نظر بازدید کنندگان :

نظر شما :

JonoubNews - اخبار جنوب ایران...
ما را در سایت JonoubNews - اخبار جنوب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار jonoob بازدید : 174 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 6:07

نظر بازدید کنندگان :

شما هم نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید :

نظر شما :

JonoubNews - اخبار جنوب ایران...
ما را در سایت JonoubNews - اخبار جنوب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار jonoob بازدید : 174 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 6:07

حسین ابراهیمی پیرامون ریاست پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: به نظر می‌رسد رقابت برای ریاست این دوره مجلس خبرگان میان آیت‌الله موحدی کرمانی و آیت‌الله شاهرودی خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی در ادامه افزود: اگرچه افراد زیادی همچون آیت‌الله مومن، آیت‌الله امینی، آیت‌الله جنتی و نیز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی احتمال کاندیدا شدن برای ریاست مجلس خبرگان رهبری را خواهند داشت، اما با دید همه‌جانبه و در نظر گرفتن مصالح عمومی، آیت‌الله شاهرودی و آیت‌الله موحدی کرمانی برای ریاست این دوره مجلس اصلح هستند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان سخنان خود با بیان اینکه اعضای مجلس خبرگان رهبری هماهنگی خوبی با هم دارند، خاطر نشان کرد: اعضای این مجلس رضایتی به رقابت ندارند بلکه در پی انجام وظیفه و تکلیف خود هستند، بنابراین رقابت تنگاتنگی برای ریاست مجلس خبرگان رهبری وجود نخواهد داشت.


اخبار مرتبط :


نظر بازدید کنندگان :

شما هم نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید :

نظر شما :

JonoubNews - اخبار جنوب ایران...
ما را در سایت JonoubNews - اخبار جنوب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار jonoob بازدید : 199 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:02

پایگاه گاردین در یک گزارش تصویری جاذبه های ایران را به روایت دوربین عکاس ایرانی به تصویر کشیده است.

گرادین تعدادی از عکس های محمد رضا دومیری گنجی را از نقاط مختلف ایران انتخاب کرده و جادبه های دیدنی کشورمان را به تصویر کشییده است. دومیری گنجی، عکاس خلاق ایرانی بیشتر به خاطر عکس های مبهوت کننده‌ اش از معماری با شکوه مساجد و بناهای تاریخی ایران شناخته می شود.

این عکاس مازندرانی، هنرمند جوانی است که با تکنیک و طریقه عکاسی پانوراما عکس های با دورنمای وسیع از مساجد و بناهای تاریخی ایران عکاسی می کند. او به خاطر عکس هایش نامزد جوایز بین المللی از جمله جایزه جهانی سونی شده است.

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

جزیره کیش

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

باغ ارم شیراز

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

کاخ کوروش

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

حمام وکیل در شیراز

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

برج آزادی در تهران

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

حمام علیقلی آقا در اصفهان

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

کویر مرنجاب

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

فرش فروشی در بازار وکیل شیراز

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

سقف مسجد جامع یزد 

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

قره کلیسا در ارومیه

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

تخت جمشید در شیراز

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

دشت کیاسر

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

مسجد نصیرالمک شیراز

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

سی و سه پل اصفهان

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

چشمه باداب سورت در مازندران

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

کویر بافق در یزد

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

سقف کاخ گلستان در تهران


اخبار مرتبط :


نظر بازدید کنندگان :

نظر شما :

JonoubNews - اخبار جنوب ایران...
ما را در سایت JonoubNews - اخبار جنوب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار jonoob بازدید : 194 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:02

به گزارش جنوب نیوز، روزنامه ایران در گزارشی نوشت:

این روزها متن‌های مختلفی در شبکه مجازی دست به دست می‌چرخد. یکی از همین متن‌ها عنوان جالبی داشت که نوشته بود: «مغازه‌ای با 90 کلید.»

  پیگیر ماجرا می‌شوم باید این مغازه دار را پیدا کنم اگر واقعیت داشته باشد این یعنی هنوز اعتماد نمرده است و هنوز هم می‌شود به آدم‌های اطراف اعتماد داشت. مغازه خواربار فروشی که همه اهالی روستا کلید آن را دارند.

برای پیدا کردنشان با افراد مختلفی تماس می‌گیرم و در نهایت شماره دهیار روستای قوزلو را پیدا می‌کنم «آصف رحیم زاده»  دهیار این روستا با خوشرویی تمام سؤال‌های من را می‌شنود و می‌گوید: همه این گفته‌ها درست است  و این مغازه در همسایگی ما قرار دارد. با تردید باز می‌پرسم قضیه مغازه اش صحیح است، آیا همه مردم روستا کلید این خواربارفروشی را دارند؟ می‌گوید: مطمئن باشید.  سال‌ها است که صاحب این مغازه همسایه ما است و ما نیزبارها ازاین مغازه خرید کرده‌ایم.

در مورد تعداد ساکنان روستا سؤال می‌کنم و او ادامه می‌دهد: 482 نفر در روستای قوزلو سکونت دارند یعنی حدود 100 خانوار که اکثر این افراد مشتری آقای لطفی هستند. او بیشتر وقت‌ها در مغازه نیست و ما هرچه را خواستیم برمی داریم یا بعداً هزینه اش را حساب می‌کنیم یا همان موقع در صندوق می‌اندازیم.

شماره تماس آقای لطفی را از ایشان می‌خواهم و خداحافظی می‌کنم، بارها تماس می‌گیرم اما هنوز جواب نمی‌دهد باز با دهیار تماس می‌گیرم می‌گوید مغازه باز است چند ساعتی صبرکنی خودش هم می‌آید جوابت را می‌دهد و در نهایت ساعت 10 شب موفق می‌شوم با علی لطفی صاحب مغازه‌ای که سفیر اعتماد و اطمینان است صحبت کنم. لطفی می‌گوید: حدود 20 سالی است که سوپر مـــارکت را دایر کرده ام از همان وقت قرار شده چه من باشم چه نباشم افراد می‌آیند خریدهایشان را می‌کنند و می‌روند.

وی ادامه می‌دهد: اکثر مواقع در روستا نیستم و صبح‌ها برای انجام کارهایم از روستا خارج می‌شوم و عصر پس از بازگشت به روستا  به کار کشاورزی هم مشغول می‌شوم  اما مغازه هیچ وقت تعطیل نیست. مردم برای خرید به مغازه می‌آیند و اگر پول داشتند آن را در صندوق می‌اندازند و می‌روند و اگر نه  فهرست وسایل را در دفتر مغازه می‌نویسند و بدهیشان را ثبت می‌کنند و حتی اگر پولی لازم داشته باشند، پول مورد نیازشان را از صندوق برمی دارند و در دفتر یادداشت می‌کنند.

لطفی، اعتماد بین مشتری و خود را دو طرفه می‌داند و می‌گوید: نزدیک به 100 خانواردر روستا مشتری من هستند اگر آنها در من اعتماد ایجاد نمی‌کردند امروز من بعد از 20 سال در مغازه را باز نمی‌گذاشتم و این رفتار صحیح آنها بود که سال‌ها به من امید داده است برای ادامه مسیری که انتخاب کرده‌ام.

وی در پاسخ به اینکه دیگر مغازه‌های روستا هم آیا مسیر شما را انتخاب کرده‌اند یا نه، اظهار می‌کند: تا حالا سوپر مارکت‌های بسیاری اینجا باز شده است اما بعد از مدت کمی تعطیل شده است.

وی تأکید می‌کند: خواهش می‌کنم از جوانان این روستا تشکر کنید چرا که اگر پاکی، صداقت و راستی این جوانان نبود امروز من با این اطمینان مغازه را باز نگه نمی‌داشتم و  الان همه خود صاحب مغازه‌اند. من هیچ وقت در خانه‌ام را هم به روی کسی نبسته‌ام وقتی مراسم‌عروسی یا عزا برپاست در خانه ما به روی هم روستایی هایمان باز است و همه می‌توانند استفاده کنند.


اخبار مرتبط :


نظر بازدید کنندگان :

نظر شما :

JonoubNews - اخبار جنوب ایران...
ما را در سایت JonoubNews - اخبار جنوب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار jonoob بازدید : 201 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:02

جنوب نیوز: بغداد بار دیگر از «امان» خواست، «رغد صدام» دختر «صدام» دیکتاتور معدوم عراق را تحویل دهد.

«ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق، چهارشنبه (دیروز)، اعلام کرد که عراق از اردن خواسته تا با بغداد در زمینه تحویل شخصیت‌های تحت تعقیب قضایی عراقی که در خاک اردن به سر می‌برند، همکاری و هماهنگی کند.

وی طی بیانیه‌ای پس از دیدار با «هیثم علیان» سرکنسول اردن در اربیل اعلام کرد که این شخصیت‌ها در حمایت از تروریسم و پولشویی در عراق نقش داشته‌اند و به همین دلیل باید به دستگاه قضایی ما تحویل داده شوند.

با وجود آنکه در بیانیه وزارت خارجه عراق هیچ اشاره‌ای به نامهای این متهمان نشده، اما منابع آگاه می‌گویند که نام رغد صدام در راس فهرست اسامی مورد نظر ابراهیم الجعفری قرار دارد.

بغداد تاکنون، بارها از اردن خواسته تا رغد را که از زمان حمله آمریکا به عراق در سال 2003 در امان به سر می‌برد، تحویل دهد اما هربار اردن با این درخواست مخالفت می‌کند به گونه‌ای که برخی می‌گویند دولت اردن به دختر صدام، تضمین‌های سیاسی و شخصی داده که با هرگونه حکم بازداشت او از سوی بغداد یا حتی جامعه بین‌الملل، مخالفت کند.

دولت عراق، پیش از این از اردن خواسته بود تا شرکت‌کنندگان در کنفرانس ضدعراقی سال 2014 در امان را نیز تحویل دهد که اسامی آنها عبارت است از: شیخ حارث الضاری، رئیس هیأت علمای مسلمانان که سال گذشته درگذشت، «ناصر الجنابی»، «بشار الفیضی» و «حسن البزاز».

منبع/فارس


اخبار مرتبط :


نظر بازدید کنندگان :

نظر شما :

JonoubNews - اخبار جنوب ایران...
ما را در سایت JonoubNews - اخبار جنوب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار jonoob بازدید : 170 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:28

افزایش موجودی ذخایر نفتی آمریکا، تقویت دلار و همچنین افزایش صادرات ایران به اروپا و آسیا باعث شد تا قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه سقوط کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت با 78 سنت کاهش نسبت به آخرین جایگاه خود در روز گذشته، 48 دلار و 15 سنت معامله شد. قیمت هر بشکه نفت آمریکا نیز با 59 سنت کاهش به 47 دلار و 60 سنت رسید.

در پی کاهش تولید در آمریکا، آفریقا و آسیا، هر دو معیار نفت در اوایل هفته رکورد جدیدی در سال 2016 به ثبت رساندند. اما این روند صعودی پس از انتشار آمار افزایش موجودی غیرمنتظره 1.31 میلیون بشکه‌ای اداره اطلاعات انرژی آمریکا خاتمه یافت.بانک فرانسوی بی‌ان‌پی اعلام کرد ما معتقدیم که بازار نفت خیلی زود و خیلی زیاد رشد داشته است.
 
افزایش موجودی ذخایر نفتی آمریکا در حالی رخ می‌دهد که تولید نفت آمریکا به 8.79 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده است.

با وجود این، تحلیلگران اعلام کردند نفت به دلیل انتشار صورت جلسه نشست 26-27 آوریل فدرال‌رزرو افت کرده است. جلسه‌ای که در آن امیدها برای افزایش نرخ بهره در نشست ماه ژوئن دوباره زنده شد.
 
از آنجایی که نفت به دلار معامله می‌شود، تقویت دلار می‌تواند سوخت برای کشورهای دارنده ارزهای دیگر گرانتر کرده و تقاضای نفت را کاهش دهد.

پس از افت هشت درصدی دلار در برابر سبد ارزهای دیگر در چهار ماه نخست سال، در روزهای اخیر دلار رشدی 3.5 درصدی داشته و این موضوع روی قیمت نفت فشار وارد کرده است.

افزایش صادرات نفت ایران پس از لغو تحریمها نیز عامل دیگری بر افت قیمت نفت بوده است. قرار است صادرات ایران در ماه می رشد 60 درصدی نسبت به ماه قبل داشته و به 2.1 میلیون بشکه در روز خواهد برسد. این افزایش نشان می‌دهد که این کشور توانسته بر مشکلات حمل و نقل در دوران تحریم فائق آید. با وجود افت قیمت روز پنجشنبه، تحلیلگران معتقدند اختلال در عرضه جهانی همچنان وجود دارد.

بانک ANZ اعلام کرد از ابتدای سال تاکنون نزدیک 2.5 میلیون بشکه از تولید روزانه کاهش پیدا کرده است. وضعیت ونزوئلا بسیار وخیم به نظر می‎‌رسید. صادرات روزانه نفت این کشور از 2.4 میلیون بشکه در انتهای سال 2015 به 2.15 میلیون بشکه در ماه آوریل رسیده است. این بانک معتقد است صادرات ونزوئلا در ماه می به زیر 2 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.


اخبار مرتبط :


نظر بازدید کنندگان :

نظر شما :

JonoubNews - اخبار جنوب ایران...
ما را در سایت JonoubNews - اخبار جنوب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار jonoob بازدید : 177 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:28

وی افزود: درباره ظهور حضرت ولی عصر(عج) دلایل عقلی و منابع اسلامی وجود دارد و منابع روایی ما در این باره بسیار غنی است و حتی برخی برادران اهل سنت کتابی با موضوع روایات متواتر درباره حضرت ولی عصر(عج) نوشته‌اند.

استاد برجسته حوزه عنوان کرد: در قرآن کریم نیز آیاتی وجود دارد که بدون تفسیر دلالت بر ظهور حضرت ولی عصر(عج) دارد و آیاتی نیز با تأویل و تفسیر ائمه اطهار(ع) ظهور را بشارت می‌دهد.

وی به ذکر آیاتی در این باره پرداخت و اظهار کرد: در دنیای امروز که اختلاف و جنگ و خونریزی شدت دارد ما همچون جسم نیمه جانی این دنیا را می‌بینیم و کسی باید بیاید و به این دنیا جان دهد.

دعا برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) کافی نیست

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که چه کنیم تا ظهور تعجیل یابد، عنوان داشت: دعا در این باره بسیار مؤثر است ولی کافی نیست و ما باید عبادی الصالحون که هسته اصلی ظهور هستند را آماده کنیم زیرا هسته اصلی باید انقلاب را آغاز کند. درست است که انقلاب به دست خدا است اما در عالم اسباب احتیاج به برنامه ریزی الهی است که هسته آن عبادی الصالحون هستند.

ویژگی‌های عبادی الصالحون کدامند

وی با اشاره به ویژگی‌های عبادی الصالحون افزود: آن‌ها کسانی هستند که شب هنگام بیدار می‌شوند و با خداوند راز و نیاز کرده و برای برنامه‌های روزمره آماده می‌شوند و دارای ایمان قوی و محکمی به خدا و قیامت دارند.

این مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: در جنگ عراق دیده شد که چگونه برخی سربازان آمریکایی فرار کردند و یا خودکشی کرده و به بیماری‌های روانی مبتلا شدند و این نشان از نداشتن ایمان بود.

آمریکا از ایمان جوانان ما می‌ترسد

وی تصریح کرد: ایمان جوانان ما از سلاح آمریکایی قوی‌تر است و بارها گفته‌ام که آمریکا از ایمان جوانان ما می‌ترسد.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: آمریکا از ایمان ما می‌ترسد و به همین دلیل زیرمیزی‌ها را روی میز قرار داده است. ارتش، سپاه و بسیج و جمعیت ما با ایمان هستند.

وی ابراز کرد: عبادی الصالحون امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و به سعادتمندی خود قانع نیستند.

انتقاد از اجرا نشدن قانون امر به معروف در کشور

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: قانون امر به معروف و نهی از منکر پس از طی الزاماتی نوشته و تصویب شد اما متأسفانه هنوز و به هر دلیلی در جامعه اجرا نمی‌شود.

وی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر دارای سه مرحله قلبی، زبانی و عملی است که بخش سوم آن به دست حکومت اسلامی است و باید با نهایت محبت و ادب و احترام آن را اجرا کرد.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: سبقت گرفتن در کار نیک از ویژگی دیگر عبادی الصالحون است. ما باید در این چنین جلساتی برای تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر(عج) برنامه ریزی کنیم تا ظهور به تأخیر نیفتد.

زمان ظهور را نمی‌توان تعیین کرد

وی بیان کرد: برخی منفی بافان می‌گویند هر چه فساد در جامعه بیشتر باشد امید به ظهور بیشتر است اما ما می‌گوییم که این گفته‌ها نادرست است و هراندازه عبادی الصالحون آماده‌تر باشند ظهور زودتر صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در برخی روایات وقت ظهور و علائم آن ذکر شده و ما نمی‌دانیم دقیقاً چه وقت ظهور می‌شود و وقت آن را تعیین نمی‌کنیم اما از خداوند می‌خواهیم ما نیز در میان عبادی الصالحون باشیم.

JonoubNews - اخبار جنوب ایران...
ما را در سایت JonoubNews - اخبار جنوب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار jonoob بازدید : 162 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:28

حضور ملکه بریتانیا در مجلس اعیان این کشور به منظور مراسم سالانه گشایش رسمی پارلمان

حضور ملکه بریتانیا در مجلس اعیان این کشور به منظور مراسم سالانه گشایش رسمی پارلمان

اعتراضات و درگیری پناهجویان با پلیس در کمپ پناهجویان در مرز یونان و مقدونیه

اعتراضات و درگیری پناهجویان با پلیس در کمپ پناهجویان در مرز یونان و مقدونیه

امداد رسانی به قربانیان سیل و رانش زمین در سری لانکا

امداد رسانی به قربانیان سیل و رانش زمین در سری لانکا

رزمایش نیروهای ارتش افغانستان – کابل

رزمایش نیروهای ارتش افغانستان – کابل

شادمانی اعضای کمپین آزاد سازی دختران ربوده شده نیجریه ای پس از آزادی یک دختر از 200 دختر ربوده شده از دست گروه تروریستی بوکوحرام – آبوجا

شادمانی اعضای کمپین آزاد سازی دختران ربوده شده نیجریه ای پس از آزادی یک دختر از 200 دختر ربوده شده از دست گروه تروریستی بوکوحرام – آبوجا

تظاهرات مخالفان علیه حکومت نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا – کاراکاس

تظاهرات مخالفان علیه حکومت نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا – کاراکاس

مانور امداد و نجات در بندر اینچئون کره جنوبی . یک هواپیمای بدون سرنشین در حال انداختن یک تیوب است

مانور امداد و نجات در بندر اینچئون کره جنوبی . یک هواپیمای بدون سرنشین در حال انداختن یک تیوب است

آب تنی در کانال آبی در شهر لاهور پاکستان در گرمای 44 درجه سانتی گراد

آب تنی در کانال آبی در شهر لاهور پاکستان در گرمای 44 درجه سانتی گراد

اعتراضات فلسطینی ها در شصت و هشتمین سالروز نکبت در شهر غزه . فلسطینی ها سالروز تشکیل رژیم اسراییل را روز نکبت می خوانند

اعتراضات فلسطینی ها در شصت و هشتمین سالروز نکبت در شهر غزه . فلسطینی ها سالروز تشکیل رژیم اسراییل را روز نکبت می خوانند

مراسم آیینی دعای یک فرقه متعصب هندو برای پیروزی دونالد ترامپ نامزد جنجالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – شهر الله آباد هند

مراسم آیینی دعای یک فرقه متعصب هندو برای پیروزی دونالد ترامپ نامزد جنجالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – شهر الله آباد هند

بازدید آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان از مرکز فضایی اروپا در شهر کلن آلمان

بازدید آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان از مرکز فضایی اروپا در شهر کلن آلمان

تیراندازی و کشته شدن یک مرد در محله منهتن نیویورک

تیراندازی و کشته شدن یک مرد در محله منهتن نیویورک

کارگاه کشتی سازی در شهر داکا بنگلادش

کارگاه کشتی سازی در شهر داکا بنگلادش

مانور مقابله با حملات شیمیایی بین نیروهای آمریکایی و اردنی – اردن

مانور مقابله با حملات شیمیایی بین نیروهای آمریکایی و اردنی – اردن

آتش زدن خودروی پلیس از سوی معترضان در جریان تظاهرات بر ضد اصلاح قانون کار فرانسه در شهر پاریس

آتش زدن خودروی پلیس از سوی معترضان در جریان تظاهرات بر ضد اصلاح قانون کار فرانسه در شهر پاریس

JonoubNews - اخبار جنوب ایران...
ما را در سایت JonoubNews - اخبار جنوب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار jonoob بازدید : 158 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:19

نیروی هوایی آمریکا چهارشنبه شب اعلام کرد یک بمب افکن بی 52 آمریکا در پایگاه نیروی هوایی "اندرسن" آمریکا در منطقه خلیج گوام سقوط کرده است.

به گزارش شبکه خبری ان بی سی نیوز، بر اساس اعلام نیروی هوایی آمریکا هیچکدام از هفت سرنشین این هواپیما دچار جراحت نشده اند.

سقوط بمب‌افکن بی ۵۲ آمریکا در خلیج گوام +عکس

اخبار مرتبط :


نظر بازدید کنندگان :

شما هم نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید :

نظر شما :

JonoubNews - اخبار جنوب ایران...
ما را در سایت JonoubNews - اخبار جنوب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار jonoob بازدید : 200 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:19

جنوب نیوز: دیدار فائزه هاشمی با عضو ارشد فرقه ضاله بهائیت در تهران، روزنامه نیویورک تایمز را به نگارش گزارشی درباره واکنش‌ها به این موضوع در ایران واداشت.

دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با فریبا کمال آبادی، عضو ارشد بهائیت در ایران که بتازگی بعد از 8 سال زندان به مرخصی رفت، دیدار کرد.

در بخشی از تصویر منتشر شده از این دیدار فائزه هاشمی، عکسی بر روی دیوار از عباس افندی فرزند ارشد بهاءالله (بنیانگذار بهائیت) و سومین شخصیت محوری بهائیت دیده می‌شود (جزئیات بیشتر).

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در واکنش به دیدار فائزه هاشمی با عناصر بهایی گفت:‌ فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند.

هاشمی رفسنجانی همچنین گفته بود: فرقه ضاله بهاییت یک فرقه استعمار ساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته شده و ما همیشه از این فرقه تبری جسته و میجوییم (جزئیات بیشتر).

با آنکه طی روزهای گذشته انتشار عکس‌های فائزه هاشمی در دیدار عضو ارشد فرقه ضاله بهائیت با انتقادات شدیدی در میان هواداران انقلاب با تفکرات مختلف سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب همراه شده و حتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از این رفتار دخترش گلایه کرده، اما فائزه هاشمی تاکید کرده که پشیمان نیست.

فائزه هاشمی به یورونیوز گفت: موضع من نسبت به بهایی‌ها، موضع حقوق بشری است. اینکه ما به‌عنوان دین این گونه تبعیض قائل شویم و این‌گونه ظلم بکنیم به بهایی‌ها و سایر گروه‌ها مثل اصلاح‌طلبان درست نیست. شما ببینید چقدر بچه‌های اصلاح‌طلب داریم که از دانشگاه‌ها اخراج شده‌اند و زندان رفته‌اند به این دلیل که از حکومت انتقاد کرده‌اند. اینها ظلم است در مورد بهایی‌ها هم همین است (جزئیات بیشتر).

حالا روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به موضوع دیدار فائزه هاشمی با عضو ارشد بهائیان پرداخته است.

در گزارش این روزنامه آمده است: «دیدار دختر یک آیت‌الله برجسته با رهبر زن اقلیت بهائی، سبب بحث و جنجال در ایران شده است».

نیویورک تایمز البته در ادامه با جنجالی خواندن این دیدار می‌افزاید: «البته از نظر بسیاری دیدار با عضو بهائیت، اقدامی تحریک آمیز بود. حتی پدرش از او به خاطر دیدار با بهائیان که آنها را ملحد و مرتد خوانده،‌ انتقاد کرده است».

در گزارش این روزنامه آمریکایی به انتقادات صورت گرفته در ایران به موضوع این دیدار اشاره شده و به مخالفت‌های گسترده داخلی هم پرداخته است.

نیویورک تایمز در بخش دیگری از گزارش خود تصریح کرد: «300 هزار بهائی در جهان حضور دارند و مقر اصلی آنها در حیفا اسرائیل است که این دلیل دیگری برای ایرانی‌ها برای بی اعتمادی به آنها است».
منبع/فارس


اخبار مرتبط :


نظر بازدید کنندگان :

نظر شما :

JonoubNews - اخبار جنوب ایران...
ما را در سایت JonoubNews - اخبار جنوب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار jonoob بازدید : 209 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:19

کریس پاتریک تامپسون وقتی دید دخترش یک تی شرت با طراحی نامناسب خریده است برای ترساندن وی سگ پشمالو را شکنجه داد سپس کباب کرد.

این مرد سگ کش امریکایی در صحنه سوزاندن سگ پشمالو به گریه ها و التماس های دختر و اعضای خانواده اش توجهی نکرد و مدام فریاد زد که این سگ شیطان است و باید کشته شود.

مردی سگش را کباب کرد و خورد! + کس

تامپسون  بعد از این اقدام وحشیانه  از خانه اش خارج شد جلوی در نشست و در حالیکه هذیان می گفت منتظر ماند تا پلیس سر برسد و وقتی بازداشت شد ادعا کرد سگ یک شیطان بود و باید کشته می شد.

پلیس آریزونا می گوید که بررسی ها نشان داده تامپسون در توهم مواد مخدر دست به این اقدام هولناک زده است و علت عصبانیتش طرح روی تی  شرت دخترش بود.


اخبار مرتبط :


نظر بازدید کنندگان :

شما هم نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید :

نظر شما :

JonoubNews - اخبار جنوب ایران...
ما را در سایت JonoubNews - اخبار جنوب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار jonoob بازدید : 191 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:06

جنوب نیوز: برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بامداد امروز ایران را به مقصد کرواسی ترک کرد تا تعطیلات را در کشور خودش سپری کند.

برانکو بامداد امروز در حالی ایران را ترک کرد که همسر و دختر وی هم او را همراهی می‌کردند.

قرار است برانکو 20 خرداد به تهران بازگردد و تمرینات پرسپولیس هم از 22 خرداد آغاز خواهد شد.

منبع/فارس


اخبار مرتبط :


نظر بازدید کنندگان :

شما هم نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید :

نظر شما :

JonoubNews - اخبار جنوب ایران...
ما را در سایت JonoubNews - اخبار جنوب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار jonoob بازدید : 165 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:06

جنوب نیوز: نمایندگان مجلس سنای کانادا هر هفته در نشستی با عنوان «هفته مسئولیت‌پذیری ایران» به بررسی جوانب مختلف روابط دولت کشورشان در قبال ایران می‌پردازند.
 
سناتور «لیندا فروم»، در گزارشی که روز چهارشنبه از نشست «هفته مسئولیت‌پذیری ایران» در روز 10 مه فراهم کرده نوشته که در این جلسه درباره مسائل مربوط به آزادی‌های مذهبی و تغییرات رویکرد دولت اتاوا در قبال تهران بحث و بررسی شده است.
 
به نوشته «فروم»، وی در نشست هفته گذشته خواستار تشکیل هیئتی برای تحقیق درباره کسانی که به ادعای وی در ایران در زندان هستند و تمرکز بر مسائل حقوق بشر ایران شده است.
 
15 سناتور، برای همراهی با سناتور «فروم» روی و‌ب‌سایت مجلس سنای کانادا نظرت خود را درباره کسانی که به ادعای آنها در زندان‌های ایران بازداشت هستند مطرح کرده و خواستار آزادی آنها شده‌اند.

منبع/فارس


اخبار مرتبط :


نظر بازدید کنندگان :

شما هم نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید :

نظر شما :

JonoubNews - اخبار جنوب ایران...
ما را در سایت JonoubNews - اخبار جنوب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار jonoob بازدید : 187 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:06

گروه تروریستی داعش از انتشار سی و یکمین شماره مجله اختصاصی النبا با تمرکز بر انفجارهای تروریستی اخیر در بغداد خبر داد.

در این نشریه موضوع انفجارهای تروریستی اخیر در پایتخت بغداد بررسی شده است.

موضوع اصلی نشریه داعش +تصاویر

موضوع اصلی نشریه داعش +تصاویر


اخبار مرتبط :


نظر بازدید کنندگان :

شما هم نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید :

نظر شما :

JonoubNews - اخبار جنوب ایران...
ما را در سایت JonoubNews - اخبار جنوب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار jonoob بازدید : 162 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:51

پایگاه خبری عرب زبان سومریه به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد، تروریست‌های تکفیری 25 نفر را به جرم همکاری با نیروهای عراقی و جاسوسی برای آنها با اسید نیتریک شکنجه و اعدام کردند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود گفت، تروریست‌های داعش ابتدا قربانیان خود را با طناب بستند و سپس آنها را به درون حوضچه‌ای از اسید نیتریک انداختند.

گفته می‌شود، داعش به منظور ایجاد رعب و وحشت در میان مردم، قربانیان خود را در ملاء عام اعدام کرد.

در تاریخ 24 اردیبهشت 1395 نیز تروریست‌های داعش 11 نفر از ساکنان موصل را به جرم حمل تلفن همراه اعدام کردند.

پیشتر در 21 اردیبهشت نیز داعش پنج نفر از اعضای یک خانواده عراقی را در کرکوک زنده زنده سوزاندند. داعش این پنج نفر را به تلاش برای فرار از مناطق تحت کنترل تروریست‌ها متهم کرده بود.

در فروردین ماه نیز عناصر داعش 250 زن را در موصل اعدام کردند. این زن‌ها پیشنهاد ازدواج موقت با عناصر داعش را رد کرده بودند.​


اخبار مرتبط :


نظر بازدید کنندگان :

شما هم نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید :

نظر شما :

JonoubNews - اخبار جنوب ایران...
ما را در سایت JonoubNews - اخبار جنوب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار jonoob بازدید : 149 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:51